خواهر و برادر جنگ برابر کتابی برای درمان اوتیسم!

خواهر و برادر جنگ برابر کتابی برای درمان اوتیسم!
هر فرد با اوتیسم دارای تجربیات و نیازهای منحصر به فردی است. معالجه اوتیسم معمولاً به وسیله ترکیب مختلفی از تربیت تخصصی، مداخلات رفتاری، و پشتیبانی‌های توسعه‌ای صورت می‌پذیرد.

اوتیسم و درمان آن

اوتیسم یک اختلال عصبی توسعه‌ای است که معمولاً در کودکان شروع می‌شود و تأثیری بر رفتارها، مهارت‌ها در ارتباط با دیگران، و تعاملات اجتماعی دارد. این اختلال یک طیف وسیع از علائم و ویژگی‌ها را در خود جای می‌دهد و به عنوان اختلال طیف اوتیسم (ASD) شناخته می‌شود.

خصوصیات اساسی اوتیسم شامل مشکلات در ارتباطات بین فردی، محدودیت در تعاملات اجتماعی، الگوهای تکراری در رفتار و علایمی در زمینه توجه و تفکر هستند. بعضی از علائم و ویژگی‌های متداول اوتیسم عبارت‌اند از:

  • مشکلات در ارتباطات:

ضعف در توانایی برقراری ارتباط چشمی و فهم علائم غیرکلامی.

مشکل در توانایی تبادل احساسات و اظهار نظرها.

  • محدودیت در تعاملات اجتماعی:

عدم توانایی در ایجاد و حفظ دوستی‌ها.

مشکلات در درک قوانین اجتماعی و تعامل موفق با همتایان.

  • الگوهای تکراری و محدودیت‌ها:

تکرار علاقه‌مندی‌ها یا فعالیت‌ها.

حساسیت به تغییرات در محیط و برنامه روزانه.

  • مشکلات در توجه و تمرکز:

دشواری در تمرکز بر یک وظیفه.

عدم توانایی در دسته‌بندی و اولویت‌بندی وظایف.

  • تاخیر در توسعه گفتار:

شروع دیرهنگام توسعه زبان و گفتار.

مجموعه ی خواهر و برادر جنگ ،برابر داستانیست جذاب درباره ی بزرگ شدن و کنار آمدن با مسائل آن!

دو کاراکتر این مجموعه ایوان و ،جسی طی داستان هایی به درکی از خودشان و رابطه ی میانشان می.رسند نویسنده در این مجموعه چهار جلدی ظرایف و چالش ها و نکات مثبت و منفی روابط خواهر و برادری را بیان میکند. مجموعه ترکیبی ست هوشمندانه از شوخ طبعی سرگرمی آموزش ریاضی، مفاهیم بازاریابی و کار با پول آموزش قوانین کیفری و حقوق و درنهایت شعر و ادبیات. علاوه بر همه ی این ها، عقوبت جدال ها را طنازانه آشکار میکند. این اثر ضمن تأکید بر همکاری و تفاهم پیوندهای خواهر و برادری را مستحکم میکند. گرچه اطلاعات تجاری فراوانی دارد وزن عاطفی اش سنگین و رها کردن آن در نیمه دشوار است. کودکان و نوجوانان در این مجموعه با مفاهیم و پدیده هایی مواجه میشوند که یا در کتابهای کودکان بسیار کم به آنها پرداخته شده یا جمع همه ی آنها در یک اثر میسر نشده است. مفاهیمی چون مواجهه با ترس،ها برخورد با خواهر و برادرها یا دوست مبتلا به اتیسم، تعیین حد و مرزها و خط قرمزها برای ماجراجویی، شیوه ی صحیح مواجهه با آلزایمر، پیری بیماری.

کودک و نوجوان در این اثر تجربه ی زیسته ی کودکانی را درک میکند که در مزرعه بزرگ میشوند چالش های خانوادهی تک والدی را از نزدیک لمس میکند و برای رفع آنها راهنماهایی دریافت میکند و با کاراکترها، وقتی نمیدانند از پس دوراهی های اخلاقی سربلند بیرون میآیند یا خیر هم سو و هم دل می شود. ما در دپارتمان کودک و نوجوان انتشارات کاگو، کیوی مأموریت خود را آگاهی بخشی به کودکان و نوجوانان میدانیم و قصد داریم با محور قراردادن نقش خود کودکان و نوجوانان، آنان را به سوی رشد سوق دهیم و با انتشار این مجموعه، امید داریم قدمی در این راه برداریم و جایی در قلب های پاک فرزندان سرزمینمان بیابیم.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد