بهترین شغل های رشته انسانی

بهترین شغل های رشته انسانی

شما هم مانند اکثر افراد فکر می‌کنید شغل های رشته انسانی، درآمد مناسبی ندارند؟ یا می‌ترسید نتوانید شغل مناسب خودتان را در این رشته پیدا کنید؟! باور عمومی بر این است که رشته انسانی آینده شغلی مناسبی ندارد و فارغ‌التحصیلان این رشته نمی‌توانند به درآمد قابل قبولی دست پیدا کنند. این باور نادرست، اغلب مانع از انتخاب این رشته جذاب و پویا توسط بسیاری از دانش‌آموزان می‌شود. درحالی‌که رشته انسانی دریچه‌ای به‌سوی دنیای فرصت‌های شغلی متنوع و گوناگون است. این رشته با زیرشاخه‌های متعدد، صدها موقعیت شغلی برای خانم‌ها و آقایان با علایق و روحیات مختلف ارائه می‌دهد.
تنها کافی است علاقه‌مندان به این رشته، با شناخت شغل‌های مختلف در حوزه‌های روانشناسی، حقوق، علوم اجتماعی، مدیریت و… زمینه موردعلاقه خود را پیدا کنند. شغل‌های رشته انسانی می‌توانند بسیار پردرآمد باشند و افراد می‌توانند با توجه به روحیات و تمایلات خود، شغل مناسب خود را انتخاب کنند. در این مطلب به معرفی شغل‌ های رشته انسانی برای خانم‌ ها مانند روانشناس، مدرس، نویسنده و… و شغل های رشته انسانی برای آقایان مانند وکالت، قاضی، بانکداری و… می‌پردازیم.

لیست شغل های رشته انسانی

انتخاب رشته تحصیلی، گامی مهم در مسیر آینده شغلی هر فرد است. همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، داوطلبان کنکور سراسری با انتخاب رشته انسانی، دریچه‌ای به‌سوی مشاغل متنوع و گوناگون را به روی خود می‌گشایند.
فارغ‌التحصیلان این رشته با اتکا به مهارت‌های تحلیلی، تفکر انتقادی، ارتباطی و خلاقیت خود، می‌توانند در شغل های مختلف در سطوح مختلف جامعه ایفای نقش کنند. اگر بخواهیم به بهترین شغل های انسانی اشاره‌کنیم، باید به وکالت، روانشناسی، مدیریت، مترجمی، نویسندگی و معلمی اشاره نماییم. در ادامه لیست مشاغل رشته انسانی pdf را برایتان قرار داده‌ایم.

برای اینکه بتوانید یکی از بهترین شغل های رشته انسانی را داشته باشید، کافی است در کنکور رتبه خوبی کسب کنید. برای اینکه بتوانید در کنکور رشته انسانی، رتبه خوبی کسب کنید؛ باید با برنامه درس بخوانید. برنامه‌ریزی درسی یک تخصص بوده و بهتر است برای استفاده از آن از یک مشاور کنکور کمک بگیرید.

شغل های رشته انسانی برای خانم ها

شغل های رشته انسانی برای خانم ها بسیار متنوع و گسترده است. رشته انسانی، مشاغل ایده‌آلی را برای خانم‌هایی که به دنبال ساعات کاری مشخص و تعادل بین کار و زندگی هستند، ارائه می‌دهد.
انتخاب شغل مناسب در رشته انسانی، نیازمند شناخت علایق، استعدادها و مهارت‌های فردی است. با بررسی دقیق شغل‌های مختلف و تناسب آن‌ها با روحیات و شخصیت خود، می‌توانید شغلی ایده‌آل را در این رشته پیدا کنید.
روانشناسی، یکی از محبوب‌ترین و بهترین شغل های انسانی در بین خانم‌ها است. این رشته با شاخه‌های مختلفی مانند روانشناسی بالینی خانواده، روانشناسی تربیتی، روانشناسی بالینی و…، فرصت‌های شغلی متنوعی را برای خانم‌ها فراهم می‌کند.
گفتاردرمانی، از دیگر شغل‌های محبوب در بین خانم‌ها است. داوطلبین کنکور انسانی نمی‌توانند به‌طور مستقیم در این رشته تحصیل کنند؛ اما از آن‌جا که گفتاردرمانی به‌نوعی با روانشناسی و زبان‌شناسی مرتبط است، برای خانم‌هایی که در رشته زبان‌شناسی تحصیل کرده‌اند، مناسب است.
علاوه بر این، سایر شغل های رشته انسانی مانند مدیریت آموزشی، مشاوره خانواده، کتابداری و کارآفرینی نیز ازجمله مشاغلی هستند که خانم‌ها می‌توانند در آن‌ها به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کنند. اگر می‌خواهید تمام رشته‌های انسانی را به‌خوبی بشناسید و بدانید چه رشته و شغلی در آینده مناسب شما است

شغل های رشته انسانی برای آقایان

انتخاب رشته تحصیلی مناسب، دغدغه‌ی بسیاری از دانش‌آموزان، خصوصاً آقایان در رشته انسانی است؛ زیرا گمان می‌کنند شغل های رشته انسانی برای آقایان چندان مناسب نیست. این افراد به دنبال شغل‌های پردرآمد و با آینده شغلی روشن هستند. برخلاف باورهای رایج در جامعه، رشته انسانی تنوع شغلی بالایی برای آقایان دارد و می‌تواند آینده شغلی درخشانی را برای آن‌ها رقم زند.
انتخاب شغل مناسب، به عواملی مانند علاقه، استعداد، مهارت و شرایط بازار کار بستگی دارد. آقایان با بررسی این عوامل و همچنین مشاغلی که در این مقاله معرفی می‌شود، می‌توانند انتخابی درست و آینده‌دار داشته باشند.
قضاوت، یکی از محبوب‌ترین شغل های رشته انسانی برای آقایان است که می‌توانند با ادامه تحصیل در رشته حقوق و گذراندن آزمون‌های مربوطه، به این شغل دست یابند. با توجه به تمایل بیشتر آقایان به شغل قضاوت، رقابت در آن برای آن‌ها کمتر خواهد بود.
وکالت نیز یکی دیگر از شغل های محبوب رشته انسانی است. البته وکالت فقط مناسب آقایان نیست؛ بلکه خانم‌ها نیز می‌توانند در این رشته موفق شوند. وکالت نیز از دیگر مشاغل مرتبط با حقوق است و ارتباط نزدیکی با قضاوت دارد. این شغل نیازمند مهارت‌های کلامی و فن بیان قوی است. البته برای قبولی در رشته حقوق، باید رتبه بسیار خوبی در کنکور کسب کنید.

مدیریت نیز یکی از شغل های رشته انسانی است که آقایان به‌راحتی می‌توانند در آن موفق شوند. رشته مدیریت در انسانی، زیرشاخه‌های زیادی مانند مدیریت بازرگانی، مدیریت مالی، مدیریت دولتی و… دارد.

شغل های رشته انسانی با دیپلم

ممکن است برخی از فارغ‌التحصیلان رشته انسانی، قصد ادامه تحصیل در دانشگاه را نداشته باشند؛ اما آیا برای آن‌ها نیز مشاغلی وجود دارد؟ بله! فارغ‌التحصیلان رشته انسانی، فارغ از ادامه تحصیل در دانشگاه، می‌توانند با اتکا به دیپلم خود، مسیر شغلی خود را آغاز کنند. در ادامه برخی از شغل های رشته انسانی با دیپلم را برایتان معرفی کرده‌ایم.

  1. نویسندگی:
  • شرح وظایف: نگارش محتوای متنی اعم از تألیف کتاب، مقاله، تبلیغات و …
  • مهارت‌های موردنیاز: تسلط بر زبان فارسی، خلاقیت، نگارش قوی
  • مزایا: تنوع محیط‌های کاری، امکان کار در منزل، پتانسیل کسب درآمد بالا
  1. تورلیدری:
  • شرح وظایف: همراهی و راهنمایی گردشگران در طول سفر
  • مهارت‌های موردنیاز: اطلاعات عمومی و تاریخی قوی، تسلط بر زبان خارجی، فن بیان و روابط عمومی قوی
  • مزایا: آشنایی با فرهنگ‌ها و مکان‌های جدید، درآمد مناسب، پتانسیل رشد
  1. مدیر شبکه‌های اجتماعی:
  • شرح وظایف: تولید محتوا، برنامه‌ریزی و مدیریت صفحات اجتماعی
  • مهارت‌های موردنیاز: خلاقیت، آشنایی با اصول بازاریابی دیجیتال، تسلط بر ابزارهای دیجیتال
  • مزایا: پویایی و تنوع کاری، امکان کار در منزل، پتانسیل کسب درآمد بالا
  1. ویراستاری:
  • شرح وظایف: تصحیح و ویرایش متون ازنظر نگارش، املایی و …
  • مهارت‌های موردنیاز: دقت نظر بالا، تسلط بر زبان فارسی، آشنایی با اصول ویراستاری
  • مزایا: شغل آرام و کم دغدغه، امکان کار در منزل، پتانسیل کسب درآمد مناسب

آیا با شغل های رشته انسانی، می‌توان استخدام شد؟

فارغ‌التحصیلان رشته انسانی، دریایی از فرصت‌های شغلی در ارگان‌های دولتی را پیش روی خود دارند. با شرکت در آزمون‌های استخدامی و کسب رتبه قبولی، می‌توانند در مشاغل مختلف استخدام شده و از مزایای کار در این نهادها بهره‌مند شوند.
لیست شغل‌های موردنیاز ارگان‌های دولتی، تنوع چشمگیری را نشان می‌دهد. از مشاغلی مانند مدیریت و کارشناسی در حوزه‌های مختلف گرفته تا مشاغل تخصصی مانند وکالت و روانشناسی، همگی در این لیست جای دارند. مدرک تحصیلی موردنیاز برای هر شغل، متفاوت است و گاه با داشتن مدرک کاردانی نیز می‌توان وارد بازار کار شد.

لیست شغل های رشته انسانی برای استخدام در سال‌های اخیر:

  • کارشناس مالی
  • مشاور مالی
  • حسابدار
  • مدیریت امور مالی
  • مدیریت بازرگانی
  • وکیل حقوقی
  • مترجم زبان‌های خارجه
  • دبیر
  • کارشناس روابط عمومی
  • کارشناس امور بیمه

سخن پایانی

ازآنجایی‌که شغل های رشته انسانی، تنوع بسیاری دارند، کافی است تا خودتان را بشناسید؛ آن‌وقت می‌توانید بهترین شغل را انتخاب کنید. با انتخاب رشته و شغل مناسب، می‌توانید به موفقیت و رضایت شغلی دست پیدا کنید. همان‌طور که در این مقاله نیز بیان شد، شغل های رشته انسانی، شرایط خوبی برای استخدام در ارگان‌ها و ادارات دولتی دارند.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد