برنامه ریزی عید برای کنکوری ها

برنامه ریزی عید برای کنکوری ها

شاید با خودتان بگویید عید تعطیلات است و باید از فرصت استراحت استفاده کنیم؛ اما ما به شما می‌گوییم برنامه ریزی کنکوری برای عید را اصلاً دست‌کم نگیرید! چرا؟ عید نوروز فرصتی طلایی برای کنکوری‌ها است تا با برنامه‌ریزی دقیق و اصولی، گامی بلند در مسیر موفقیت بردارند. تعطیلات عید به شما این امکان را می‌دهد که بدون دغدغه مدرسه و پرسش‌های کلاسی، به‌طور متمرکزتری مطالعه کرده وخودتان را برای کنکور آماده کنید. همچنین به شما امکان این را می‌دهد که به کمک برنامه عید کنکور، مطالعات خودتان را با سرعت بیشتری جلو ببرید.

در این مقاله، به شما چگونگی برنامه ریزی عید برای کنکوری‌ ها را به شما خواهیم گفت تا بتوانید از این فرصت طلایی به بهترین نحو استفاده کنید.

هرگز نباید از اهمیت برنامه ریزی کنکوری عید غافل شوید. البته این موضوع رو هم در نظر بگیرید که این برنامه نباید لزوماً از روز اول عید شروع شود. شما داوطلبین باید پس از آخرین آزمون قلم‌چی (یعنی ۱۸ اسفند) برنامه عید خود را شروع شود.

1. دروسی را که تا کنون خوانده‌اید، مرور و جمع‌بندی کنید.

عید فرصتی عالی برای مرور و جمع‌بندی مطالب درسی است. با برنامه‌ریزی دقیق می‌توانید تمام دروسی که تا امروز خوانده‌اید را به‌طور کامل مرور کنید و مطالب را بازیابی کنید.


2. اگر از مبحثی عقب مانده‌اید، نگران نباشید!

اگر در طول سال تحصیلی در برخی از دروس عقب افتاده‌اید، یا فرصت نکرده‌اید که روی آن درس مسلط شوید، نگران نباشید! تعطیلات عید فرصتی مناسب برای جبران این عقب افتادگی‌ها و رسیدن به سطح مطلوب درسی است. کافی است برنامه عید کنکور خودتان را به بهترین نحو بنویسید. البته در این زمینه می‌توانید از مشاوره کنکور هم کمک بگیرید.


3. از رقبا پیشی بگیرید.

با برنامه‌ریزی درست می‌توانید در ایام عید پیشرفت چشمگیری در مطالعه خود داشته باشید و از رقبای خود حسابی پیشی بگیرید.


4. اعتماد به نفستان را تقویت کنید!

موفقیت در مطالعه در ایام عید می‌تواند اعتمادبه‌نفس شما را برای ادامه مسیر کنکور افزایش دهد.

برنامه ریزی کنکوری برای عید برای کدام دسته داوطلبین مناسب است؟

برنامه ریزی کنکوری برای عید برای تمام داوطلبین می‌تواند مناسب باشد، اما باید بدانید چگونه برنامه‌ریزی کنید. در این زمینه می‌توانید از مشاوره کنکور بهره ببرید و کمک یک مشاور متخصص را در این زمینه همراه خود داشته باشید. همراهی یک مشاور متخصص باعث می‌شود تا از زمانتان بیشترین بهره را ببرید و همچنین به شما کمک می‌کند تا اضطراب و استرس کمتری را تجربه کنید و این مسیر را با سلامت روانی بیشتری طی کنید. 

چه جزو داوطلبینی باشید که از تابستان شروع به مطالعه کرده باشید، چه جزو آن دسته که دیرتر شروع کرده‌اند؛ برنامه ریزی کنکور عید می‌تواند برایتان مفید باشد. اگر از مشاوره کنکور کمک نمی‌گیرید، عیبی ندارد! شما باید اصول کلی برنامه ‌ریزی کنکور را بلد باشید تا بتوانید یک برنامه مفید برای خودتان تنظیم کنید. برای رسیدن به رتبه مطلوب در کنکور نه‌تنها نیاز به برنامه ریزی کنکور دارید، بلکه باید در تمام زمینه‌های زندگی‌تان آن را پیاده کنید.

روش برنامه ریزی کنکور در عید نوروز

در این قسمت می‌خواهیم نمونه برنامه ریزی عید برای کنکوری‌ ها را به شما توضیح دهیم. ما دو دسته داوطلب داریم: ۱. داوطلبانی که از تابستان شروع به مطالعه کرده‌اند ۲. داوطلبینی که از پاییز یا دیرتر شروع به مطالعه کرده‌اند.

اگر جزو آن دسته از داوطلبانی هستید که از تابستان شروع به مطالعه کردید و تا حد زیادی منابع را پیش بردید، برنامه ریزی کنکور در عید می‌تواند سکوی پرش شما باشد. اصلاً آن را دست کم نگیرید! شما می‌توانید برای برنامه عید کنکور ابتدا دروس نیم‌سال اول پایه دوازدهم را جمع‌بندی و مرور کنید. سپس به سراغ جمع‌بندی و مرور دروس پایه یازدهم و دهم بروید.

اگر جزو آن دسته از داوطلبانی هستید که دیرتر شروع به مطالعه کردید، نگران نباشید. شما باید دروسی که تا عید توانسته‌اید مطالعه کنید را مرور و جمع‌بندی کنید. بدین‌صورت مطالبی که خواندید برای شما کاملاً جا می‌افتد.

برنامه ریزی کنکوری برای عید ۱۴۰۳

در این قسمت می‌خواهیم چند توصیه برای برنامه عید کنکور برای شما بنویسیم؛ پس با ما همراه باشید.

1. مرور آزمون‌های قبلی

اگر جزو آن دسته از داوطلبانی هستید که در طول سال، آزمون شرکت می‌کردید؛ الان یک وقت طلایی برای مرور آزمون‌ها است؛ یعنی چی؟ قطعاً در هر آزمونی که داده‌اید، یکسری ایرادات داشته‌اید. در برنامه ریزی کنکوری برای عید می‌توانید مرور آزمون‌ها را در اولویت قرار دهید. اشتباهاتتان را پیدا کنید، نقاط ضعف خودتان را بشناسید و مجدد از خودتان آزمون بگیرید. خودتان را بسنجید که متوجه شوید با خود قبلی‌تان چقدر فرق کرده‌اید.


2. مرور و جمع‌بندی برای تثبیت مطالب

برنامه ریزی‌ عید برای کنکوری ها یک سکوی پرتاب واقعی به سمت کسب رتبه عالی در کنکور است. شما داوطلبین باید در برنامه عید خود، مرور و جمع‌بندی مطالبی که خواندید را بگنجانید تا مطالب در ذهن شما بازیابی شوند. در ادامه چند روش عالی برای مرور هم به شما خواهیم گفت؛ نگران نباشید.


3. زمان گذاشتن برای دروسی که تسلط کافی ندارید

شاید روی برخی دروس یا برخی مباحث تسلط کافی نداشته باشید یا حتی تا به امروز تایم زیادی برای آن نگذاشته باشید. عید فرصت بسیار مناسبی برای جبران این عقب افتادگی است. در برنامه عید کنکور، باید جایی برای مباحثی که تسلط کافی روی آن‌ها ندارید، باز کنید.

اگر تا امروز هم، زمان زیادی برای درس خواندن نگذاشته‌اید، ناامید نشوید. شاید از این جمله تعجب کنید، اما شما هنوز هم شانس قبولی در دانشگاه‌های خوب را دارید! باید برای ۴ ماه باقی‌مانده خود یک استراتژی مناسب داشته باشید تا بتوانید بیشترین بازدهی را داشته باشید. در حقیقت این ۴ ماه برای شما خیلی مهم است و بدون استراتژی نمی‌توانید جلو بروید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد