قبولی تضمینی پزشکی 1403

قبولی تضمینی پزشکی 1403

شاخه های پزشکی را می توان بی تردید پرطرفدارترین رشته گروه آزمایشی تجربی به شمار آورد. بسیاری از داوطلبان این گروه آزمایشی فقط به دلیل رته های پزشکی به سراغ تجربی می روند تا بتوانند با سعی و تلاش کرسی یکی از دانشگاه های پزشکی کشور را تصاحب کرده و پس از فارغ التحصیلی در لباس فرشته نجات بیماران مشغول به کار شوند. قبولی تضمینی پزشکی یکی از مواردی است که این روزها زیاد در مورد آن می شنویم.

تعدادی از موسسات کنکوری و مشاوره ای اقدام به ارائه خدمات قبولی تضمینی پزشکی کرده اند و برخی از آنها حتی با داوطلب قرارداد نیز می بندند. اما چطور می توان در رشته پزشکی قبول شد و وارد دانشگاه شد؟ چه ترازهایی برای مشغول به تحصیل شدن در این رشته تحصیلی مورد نیاز است؟ در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر در این مورد بدانید.

تراز لازم برای پزشکی

یکی از سوالات پرتکراری که داوطلبان در زمینه کنکور و قبولی در رشته پزشکی مطرح می کنند، حداقل ترازهایی است که باید در آزمون به دست آورند. برای این که از این ترازها مطلع شوید می بایست آخرین رتبه هایی که در دانشگاه مورد نظر قبول شده اند را مورد بررسی قرار دهید. دقت کنید که ترازی که شما می خواهید در مورد آن بدانید بسته به نوع دانشگاه کاملا می تواند متفاوت باشد. مثلا در سال 1402 فردی در منطقه 2 با رتبه 250 قادر به قبولی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بوده است.

اما در همین سال فرد دیگری از منطقه 3 هم با رتبه 1500 توانسته است قبولی پزشکی همین دانشگاه را به دست آورد. پس می بینید که بسته به دانشگاهی که در نظر دارید و همینطور منطقه تان این تراز قبولی تضمینی پزشکی می تواند کاملا متفاوت باشد. پس به طور تقریبی رتبه هایی که در منطقه 1 و 3 زیر 1500 باشند قادر به قبولی در رشته پزشکی هستند.

برای منطقه 2 هم رتبه زیر 2000 می تواند حائز شرایط برای قبولی در پزشکی باشد. البته در نظر داشته باشید شرایط و سهمیه هایی مانند بومی بودن در شرایط یکسان می تواند قبولی داوطلب دارای سهمیه را امکانپذیر کند.

در زیر تعدادی از آخرین رتبه های قبولی در کنکور پزشکی برای شهرهای مختلف را برای شما آورده ایم:

 دانشگاه سراسری

  • رتبه 1358 منطقه 1 دانشگاه علوم پزشکی جهرم
  • رتبه 1248 منطقه 1 دانشگاه جندی شاپور در اهواز
  • رتبه 1846 منطقه 2 دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله
  • رتبه 1949 منطقه 2 دانشگاه علوم پزشکی یاسوج
  • رتبه 1111 منطقه 3 دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه
  • رتبه 1223 منطقه 3 دانشگاه علوم پزشکی کاشان

 پردیس خودگردان

  • رتبه 1286 منطقه 1 پردیس خودگردان علوم پزشکی شیراز
  • رتبه 1912 منطقه 2 پردیس خودگردان علوم پزششکی شیراز
  • رتبه 1945 منطقه 3 پردیس خودگردان علوم پزشکی مشهد

کلاس کنکور تضمینی پزشکی در تهران

یکی از بهترین راه هایی که قبولی تضمینی پزشکی را برای شما به همراه خواهد داشت قطعا استفاده از کلاس های کنکور است. شما می توانید بهترین کلاس کنکور را در شهر محل زندگی تان با تحقیق و بررسی پیدا کرده و گام بزرگی به سوی موفقیت بردارید. در حال حاضر حتی موسسات و کلاس های کنکوری راه اندازی شده اند که قبولی شما در کنکور را تضمین می کنند و حتی انقدر به کار خود مطمئن هستند که با شما قراداد کتبی و محضری هم امضا می کنند.

به این شکل که اگر شما طبق برنامه آنها پیش بروید و برنامه ریزی و مطالعه تان کاملا زیر نظر این موسسات باشد و از طرفی شما به عنوان داوطلب کاملا پایبند به برنامه عمل کرده باشید آنگاه در صورت عدم قبولی کل شهریه و هزینه های پرداخت شده به شما بازگردانده می شود. 

با چه درصدهایی پزشکی قبول میشم؟

بسیاری از داوطلبان کنکور تجربی که خواستار رشته پزشکی هستند هنگام تست زدن به دنبال این هستد که ببینند با درصدهایی که از آزمون ها به دست می آورند آیا امکان قبولی شان در کنکور تجربی رشته پزشکی وجود دارد یا خیر؟

منابع قبولی تضمینی پزشکی

یکی از مهمترین مواردی که برای قبولی تضمینی پزشکی به آن نیاز دارید قطعا منابع است. تا داوطلب به منابع خوب و قابل اتکا دسترسی نداشته باشد قطعا نمی تواند خود را به بهترین نحو آماده کند. درست است که کتاب درسی برای کنکور بهترین منبع موجود است اما به هرحال منابع جانبی در کنار آنها می توانند بسیار کمک کننده باشند و مسیر دشوار رسیدن شما به هدف تان را تا حد زیادی هموار کنند. از جمله منابعی که برای قبولی صددرصدی در آزمون کنکور برای رشته پزشکی نیاز دارید می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • دی وی دی های آموزشی که شامل تدریس اساتید برتر و فوق حرفه ای برای دروس مختلف و با درصد تاثیر بالا هستند.
  • کتاب های تست که مولفین آنها عمدتا از طراحان سوالات کنکور هستند.
  • جزوه های درسی خلاصه شده با حجم معقول و تا حد زیادی کم، اما شامل مهمترین نکته های هر درس
  • آزمون های تستی با سطح دشواری شبیه به کنکور
  • آزمون های تشریحی

در اختیار داشتن مشاوران خبره و موفق حرفه ای که هم در زمینه برنامه ریزی، هم در زمینه تحلیل آزمون و هم در زمینه مشاوره در کار خود بهترین باشند هم قطعا کمک بزرگی به داوطلب خواهد کرد.

قبولی صدرصد پزشکی

قطعا آرزوی قلبی هر داوطلب رشته تجربی قبولی در یکی از رشته های تاپ آن یعنی دندانپزشکی، پزشکی و داروسازی است. برای قبولی تضمینی پزشکی یکی از بهترین راه حل هایی که می توانیم به شما معرفی کنیم قطعا استفاده از خدمات موسساتی است که به شما تضمین قبولی صددرصدی در این رشته را می دهند. با توجه به داشتن قرارداد محضری این تضمین بسته به همکاری داوطلب و پیاده کردن دقیق و جز به جز برنامه می تواند قطعا جوابگو باشد. این موسسات عموما مشاورانی دارند که بیست و چهار ساعته پاسخگوی سوالات داوطلبان هستند و هر زمان که فرد هر مشکلی داشته باشد می تواند با یک تماس تا حد زیادی آن را رفع کند.

اگر قصد استفاده از این خدمات را ندارید برای قبولی در رشته پزشکی اولین توصیه مان به شما داشتن یک برنامه ریزی دقیق و مدون است. برنامه مطالعاتی تان را در سه جهت بلند مدتی، میان مدتی و کوتاه مدتی طراحی کنید و سعی کنید تمام و کمال به آن پایبند باشید.

جمع بندی

قطعا قبولی در رشته پزشکی آرزوی نهایی اکثر داوطلبان گروه آزمایشی تجربی است. در این مطلب به بررسی قبولی تضمینی پزشکی پرداخته ایم و در مورد ترازها، درصدهای آزمون، منابع مورد نیاز و … کاملا صحبت کرده ایم. امیدواریم که در مسیری که در ان قدم گذاشته اید موفق باشید و روزی به یکی از بهترین پزشکان ایران تبدیل شوید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد