جمع بندی برای کنکور

جمع بندی برای کنکور

جمع بندی برای کنکور دارای اهمیت بسیار زیاد است که دانش آموزان با داشتن یک برنامه ریزی دقیق که در انتهای آن به یک جمع بندی و بستن مباحث مهم درس ها برسند که نتیجه آن می شود در کنکور موفق شدن،جمع بندی به معنای مرور کردن مباحث خوانده شده و تثبیت آن مطالب که کمک بسیار زیادی به داوطلبان کنکوری می کند.

جمع بندی برای کنکور به چه معناست

جمع بندی برای کنکور به معنای دوره کردن و مرور سریع و موثر تمامی مطالبی است که تااین مرحله از مطالعه به عنوان آخرین فرصت برای مرور و تثبیت مطالب قبل از آزمون کنکور محسوب می شودو معمولا چند هفته قبل از آزمون شروع می شود.دانش آموزان باید درس های کنکوری را به طور کامل در یک زمان مشخص جمع بندی کنند تا موتجه نقاط ضعف و قوت خود شوند و در این زمان باقی مانده خود را تقویت کنند و جمع بندی آخرین مرحله برای قبولی در کنکور است.هدف از جمع بندی مرور کلی و منسجم مطالب ،تمرین تست زنی،و تقویت نقاط ضعف است.در جمع بندی کنکور تمرکز داوطلبان باید رو مباحث و مطالب کلیدی و پر تکرار باشد 

ویژگی های مهم جمع بندی برای کنکور

1-برنامه ریزی منسجم و دقیق : هر درس را باید به قسمت های کوچک تقسیم کرده و برای هر کدام یک زمان مشخص تعیین کنیم و این زمان باید باتوجه به میزان اهمیت درس و ضریب آن درس بستگی دارد.درس های مهم تر الویت بیشتری دارند.
2-تمرکز بر مباحث مهم و پر تکرار : در جمع بندی بیشتر به مباحث پرتکرار و با احتمال بالا در کنکور تمرکز کنید ،جمع بندی زمانی برای یادگیری مباحث جدید نیست بلکه زمانی برای تثبیت مباحث قبلا خوانده شده است.
3-تست زنی موثر و زمان دار : تست های کنکوری سال های قبل را در شرایط شبیه سازی به روز آزمون حل کنید تا بانوع سوالات و مدیریت زمان آشناشوید بعداز تست زنی ،پاسخ هایتان را تحلیل کنید و اشتباهات خود را بشناسید تا بتوانید آن را اصلاح کنید.
4-مرور سریع و جامع : استفاده از خلاصه نویسی های قبلی و مرور آن ها می تواند فرآیند را سرعت بخشد،برای دروسی مانند ریاضی يا،فیزیک و شیمی مرور فرمول ها و نکات بسیار مهم است.
5-تمرکز بر نقاط ضعف : مباحث را که در طول مطالعه اولیه برایتان دشوار بوده است باید در این مرحله زمان بیشتری اختصاص دهید و تست های بیشتری بزنید،برای مباحثی که هنوز کاملا مسلط نیستیدزمان بیشتری اختصاص دهید و تست های بیشتری حل کنید.
6-مدیریت استرس و سلامت روان : خستگی ذهنی می تواند کارایی شما را در این مرحله کاهش دهد،بنابراین خواب کافی و استراحت های منظم بسیار مهم است،تغذیه سالم و ورزش سبک به حفظ انرژی و تمرکز کمک می کند.

بهترین زمان برای جمع بندی کنکور

بهترین زمان برای شروع جمع بندی کنکور معمولا 4تا6هفته قبل از آزمون اصلی است.این بازه زمانی به داوطلبان فذصت می دهد تا مباحث را به صورت جامع مرور کنند و تست های کافی بزنند و نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنند و آن را بر طرف کنند.
تثبیت مطالب در حافظه بلند مدت : بعداز چندین ماه مطالعه داوطلبان نیاز دارند تا با مرور و تکرار،مطالب را در حافظه بلند مدت خود تثبیت کنند.این کار در هفته های پایانی بهتر نتیجه مب دهد.
آشنایی با نوع سوالات کنکور : در هفته های آخر داوطلبان با تست زنی مکرر از کنکورهای سال های گذشتخ به سبک سوالات و نحوه پاسخ دهی بهتر آشنا می شوند.
مدیریت استرس و آمادگی روانی : جمع بندی مناسب در این زمان کمک می کند تا داوطلبان با مرور دوره ای و آزمون های شبیه سازی شده،از لحاط روانی آماده تر شوند و استرس خود را کنترل کنند.
مرور مباحث مهم : ممولا در این مرحله تمرکز روی مباحث کلیدی و پر تکرار است که احتمال طرح سوال از آن ها در کنکوربیشتر است

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد