چه مواردی را باید سر جلسه کنکور رعایت کنیم

چه مواردی را باید سر جلسه کنکور رعایت کنیم

ما برای جلسه کنکور قبل و بعد آن باید نکاتی رعایت کنیم که به موفقیت ما کمک می کندمانند به موقع رسیدن،به همراه داشتن تمام مدارک مورد نیاز،
پوشیدن لباس راحت و مناسب از جمله مواردی است که باید تمام داوطلبان آن را رعایت کنند.

6نکته مهم و تاثیر گذارکه در جلسه کنکور باید رعایت کنید

1-به موقع رسیدن : حداقل داوطلبان باید یک ساعت قبل از ساعت شروع آزمون در مکان و حوزه آزمون خود حاضر باشند تا از گرفتن استرس ناشی از دیر رسیدن جلوگیری شود.
2-پوشش مناسب : لباس راحت و مناسب برای ساعت های طولانی بپوشید،از پوشیدن لباس های نامتناسب با شرایط آب و هوایی و محیط مورد نظر خود داری کنید
3-مدیریت زمان : باید به زمان هر درس با توجه به میزان سوالات ، سختی وآسانی آن توجه کنید و برای هر بخش و سوال زمان مناسب به آن را اختصاص دهید.زمانی که با سوالی دشوار رو به رو شدید ابتداد سوالات دیگر را پاسخ دهد تا زمان شما از دست نرود.
4-مدارک مورد نیاز : کارت ورود به جلسه ،کارت شناسایی معتبر (کارت ملی یا شناسنامه) مداد، پاک کن و تراش حتما داوطلبان به همراه داشته باشند.
5-خواندن دقیق سوالات : سوالات را با دقت بخوانید و مطمئن شوید که مفهوم را درست متوجه شده اید.گاهی اوقات تغییرات کوچک در سوالات پاسخ را به طور کلی تغییر می دهد.
6-پرهیز از مشورت و بحث کردن : قبل از شروع آزمون از گفتگو و مشورت با دیگران درباره درس ها پرهیز کنید،این کار باعث ایجاد استرس و نگرانی در شما می شود.

وسایل مورد نیاز برای سرجلسه کنکور

1-کارت ورود به جلسه :یکی از مهم ترین مدارکی است که باید به همراه داشته باشید وبدون آن ورود به جلسه آزمون ممکن نیست.
2-کارت شناسایی معتبر: کارت ملی یا شناسنامه عکس دار برای احراز هویت لازم است
3-مداد : چند مداد نرم و مناسب برای پاسخگویی به سوالات تستی همراه داشته باشید
4-پاک کن : برای پاک کردن اشتباهات و پاسخ خهای نادرست، پاک کن نرم همراه داشته باشید
5-تراش : در صورت نیاز به تراشیدن مداد ها همراه خود داشته باشید
6-ساعت : داشتن یک ساعت مچی همراه خود برای مدیریت زمان کار بسیار مهم و مفیدی است
7-بطری آب : برای جلوگیری از عطش و حفظ تمرکز به همراه داشته باشید
8-دستمال کاغذی : برای مواقع اضطراری مانند پاک کردن دست ها یا تعریق 

مهم ترین نکاتی که سر جلسه کنکور باید آن را رعایت کرد

1-مدیریت زمان : هر درس و هر سوال زمان محدودی دارد.سعی کنید به زمان بندی آزمون دقت کنید و سوالات دشوار را به بعد موکل کنید تا وقت 
بیشتری برای سوالات آسان تر داشته باشید.
2-تمرکز و آرامش : استرس و نگرانی طبعی است اما باید تلاش کنید با نفس عمیق و حفظ آرامش تمرکز خود را حفظ کنید.از پرداخت سوالات سخت در ایتدا خودداری کنید تا اعتماد به نفس شما کاهش پیدا نکند.
3-خواندن دقیق سوالات : سوالات را با دقت و با تمرکز بخوانید.گاهی اوقات سوالات دارای نکات ظریفی هستند که ممکن است متوجه آنها نشوید اگر سریع بخواهید بخوانید.
4-شانسی پاسخ دادن خود داری کنید: اگر به دو گزینه شک دارید ممکن است پاسخ شانسی معقول باشد اما اگر هیچ ایده ای ندارید به آن پاسخ ندهید.
5-کنترل احساسات : اگر در حین آزمون احساس کردید سوالات دشوارند دچار استرس نشویدممکن است دیگران هم در همان شرایط باشند، بهتراست ذهن خود را بر روی بهترین عملکردتان متمرکز کنید.
6-مصرف انرژی صحیح : قبل از شروع آزمون غذای سبک و مقوی بخورید و در طول آزمون اگر احساس خستگی داشتید،با نوشیدن آب انرژی خود را 
بازیابی کنید.

ممنوعیات سرجلسه کنکور

1-تلفن همراه : آوردن و استفاده از تلفن همراه، سرجلسه کنکور حتی اگر خاموش باشد،به شدت ممنوع است و منجر به اخراج از جلسه می شود.
2-ماشین حساب : در بسیاری از رشته ها استفاده از ماشین حساب مجاز نیست،مگر اینکه در دفترچه راهنمای آزمون به صراحت آوردن ماشین حساب مجاز اعلام شده باشد 
3-ساعت هوشمند : هرنوع وسیله الکترونیکی شامل ساعت هوشمند، هدفون و دستبند هوشمند و دستگاه های ضبط تصویرممنوع است.
4-یادداشت و کتاب : به همراه داشتن هرگونه کتاب، جزوه و یادداشت ممنوع است
5-رفتارهای نادرست : هرگونه تقلب،صحبت کردن با دیگران یا در خواست کمک از دیگر داوطلبان در جلسه به شدت ممنوع است و برخورد قانونی دارد.
6-ورود با همراه : هیچ یک از همراه های داوطلب نمی تواند سر جلسه کنکور حضور داشته باشند و فقط خود شخص داوطلب می تواند سر جلسه 
باشد.
7-لباس های زیپ دارو آستین بلند خاص : برخی از آزمون ها قوانین خاص پوششی نیز دارند و لباس های جیب دار و آستین بلند خاص معمولا مورد بررسی قرار می گیرند.

چگونه استرس سرجلسه کنکور را کاهش دهیم

برای کاهش استرس در سر جلسه کنکور می توانید از چند تکنیک استفاده کنید:
1-تجسم مثبت : قبل از آزمون خود در حال پاسخ دادن به سوالات کنکور در حالت مثبت تجسم کنید،این باعث تقویت اعتماد به نفس در شما می شود.
2-مدیریت زمان : برای هر بخش از آزمون زمانی را تعیین کنید و سعی کنید به برنامه ریزی خود پایبند باشید.اگر روی یک سوال گیرکردید آن را رها کرده و به سراغ سوال بعدی بروید
3-تمرکز بر زمان حال : به جای نگرانی در مورد نتیجه یا سوالات آینده تمام تمرکزتان را روی هر سوال به صورت مجزا بگذارید و گام به گام پیش بروید
4-تغذیه مناسب و خواب کافی : شب قبل از آزمون به اندازه کافی بخوابید و صبح روز آزمون یک وعده سبک و مقوی بخورد
5-پذیرش استرس طبیعی : مقداری داشتن استرس طبیعی است و حتی ممکن باعث هوشیار شدن بیشتر شما شود.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد